Survey Minat Siswa terhadap Pembelajaran Sepak Takraw pada Siswa Kelas VII di SMP Negeri Diwek
DOI:
https://doi.org/10.46838/spr.v5i3.631Keywords:
Survey, Interest, Sepak TakrawAbstract
This study aims to determine students' interest in sepak takraw game, research with survey method with descriptif approach, Population 95 students of class VII SMPN Diwek, sampling with “Total Sampling” that every existing population is considered as a sample, instrument with questionnaire and to analyse data with descriptive analysis and percentage. On indicators of general knowledge in the medium category (78.95%), internal indicators in the medium category (65.26%). indicators of external factors in the medium category (57.89%). To conclude that student interest is in the medium category.
References
Asmi, A., Neldi, H., & Khairuddin. (2018). Meningkatkan Minat Belajar Siswa Dalam Pembelajaran Pendidikan Jasmani Olahraga Dan Kesehatan Melalui Metode Bermain Pada Kelas Viii-4 Sekolah Menengah Pertama Negeri 2 Batusangkar. Jurnal MensSana, 3(1), 33. https://doi.org/10.24036/jm.v3i1.64
Deviani, P. (2017). Motivasi Siswa Kelas Viii Mengikuti Pembelajaran Pendidikan Jasmani Olahraga Dan Kesehatan Di Smp Negeri 2 Gamping Tahun Motivation Students Viii Follow Learning Physical Education Sports and Health in. 1–14.
Febriyanti, I. (2023). Penerapan Media Pembelajaran Slow Motion Terhadap Hasil Belajar Roll Depan. Indonesian Journal of Physical Education and Sport Science, 3(2), 251–258. https://doi.org/10.52188/ijpess.v3i2.466
Hendrawijaya, A. T. (2022). Effects of Mediation of Learning Interest in Improving Student Learning Achievement. International Journal of Instruction, 15(1), 857–872. https://doi.org/10.29333/iji.2022.15149a
Imawati, V., & Maulana, A. (2021). Minat Belajar Siswa dalam Mengikuti Proses Pembelajaran PJOK. Patria Eduacational Journal (PEJ), 1(1), 87–93. https://doi.org/10.28926/pej.v1i1.439
Kasandrawali, A. (2019). Survei Minat Olahraga Sepaktakaw Pada Siswa Sd Negeri 20/3 Tonasa Kecamatan Labbakang Kabupaten Pangkep. Riyadhoh : Jurnal Pendidikan Olahraga, 2(2), 50. https://doi.org/10.31602/rjpo.v2i2.2482
Nugraha, B., Dimyati, A., & Gustiawati, R. (2021). Minat Belajar Siswa Dalam Mempraktekan Pembelajaran Penjas Di Rumah Pada Masa Covid-19 Student Interest in Practicing Physical Education at Home During the Covid- 19 Period. 1(2), 31–40.
Pangestu, B., Parwata, I Gusti, L, A., & Wijaya,M, A. (2021). Minat dan Motivasi Berprestasi Siswa dalam Mengikuti Kegiatan Ekstrakurikuler Bolavoli. Indonesia Journal Of Sport & Tourism, 3(2), 48–55. https://doi.org/10.23887/jpp.v53i1.24127
Rahmanda, Z., Mansur, & Nusufi, M. (2019). Minat Dan Tingkat Pemaha Man Tentang Olahraga Sepak Takraw Pada Mahasiswa Penjaskesrek Fkip Unsyiah. Jurnal IlmIah Mahasiswa Pendidikan Jasmani, Kesehatan Dan Rekreasi, 5(3), 131–137.
Raibowo, S., Nopiyanto, Y. E., & Muna, M. K. (2019). Pemahaman Guru PJOK Tentang Standar Kompetensi Profesional. Journal Of Sport Education (JOPE), 2(1), 10. https://doi.org/10.31258/jope.2.1.10-15
Setiawan, A. (2017). HUBUNGAN AUTHENTIC ASSESSMENT DENGAN MOTIVASI BELAJAR PENDIDIKAN JASMANI. JUARA : Jurnal Olahraga, 2(2), 143–150.
Sulasmi, E. (2020). Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Prestasi Belajar Ditinjau Dari Aspek Manajemen Minat Belajar Siswa PENDAHULUAN Pendidikan merupakan aspek yang memegang peran penting dalam kemajuan setiap bangsa , sudah seharusnya jika dunia pendidikan perlu dice. Jurnal Manajemen Pendidikan Dasar, Menengah Dan Tinggi (JMP-DMT), 1(1), 10–17.
Sutriadi, T. (2019). Survei Minat Siswa Terhadap Permainan Sepaktakraw di SMP Negeri 1 Baranti Kabupaten Sidrap. Repository Universitas Negeri Makassar, 1(1), 1–12.
Turisia, A., Suhartono, S., & Hidayat, R. (2021). Pengaruh Manajemen Kepala Sekolah dan Kinerja Guru terhadap Minat Belajar Siswa di Sekolah Dasar. Edukatif : Jurnal Ilmu Pendidikan, 3(4), 1985–1996. https://doi.org/10.31004/edukatif.v3i4.1044
Published
How to Cite
Issue
Section
Copyright (c) 2024 Novita Nur Synthiawati, Kahan Tony Hendrawan

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.